Stress

Smultron stressar ihjäl sig.
Nu sover hon visserligen, men när somnade hon kan man undra?
Hon bara stressar för allt.
Hinner inget.
Hinner inte lägga sina kläder och andra saker på plats, utan slänger dem på golvet. (slöhet, visst! Men hon är så stressad så hon tycker inte att hon hinner heller)
Hur mycket tid sparar man på det?
Leta bland rena och smutsiga kläder om vartannat lär ingen ha sparat tid på.
Hinner inte plugga, för hon måste först chatta och ringa och se på tv. Hon tittar inte såå mycket på tv, men igår var det OC. Och Big Brother verkar hon inte vilja missa.
Då blir hon dubbelstressad, för hennes pappa har lovat henne pengar för höga betyg. Vet inte om det är så bra egentligen, för hon har pluggat rätt bra ändå. Nu blir hon stressad för att hon inte ska få bra betyg, och då får hon inga pengar heller. Och det är hon redan stressad över för sin resa. Suck!

Hon hinner inte heller träna längre.
Det kan jag relatera till själv. Fast jag har ändå lärt mig att om man ändå går och tränar så mår man bättre sen. Även om man inte har tid. Den tiden får man ta sig.
Jag får släpa med mig henne i helgen.

Igår kväll började hon plugga hur sent som helst. Tänkte sen skippa skolan idag för hon skulle ändå inte hinna plugga klart. Hon kom hem 18:30 från skolan. Det är inte så bra med långa skoldar tycker jag nog, de slutar 18:00 ibland.
Iallafall gick jag igenom det hon hade prov på en gång, och hon tog det till sig rätt så bra, och pluggade säkert mer själv sen.
Jag brukar aldrig hjälpa henne med läxorna om hon inte ber om det, men nu såg jag ingen utväg.
Hon blir så stressad och hysterisk och jag lugnade henne lite genom att plugga med henne.

Lilla vän!! När ska du bli så stor som du tror att du redan är?

Planering borde kanske ingå i skolplanen, alltså att lära sig planera sin vardag med plugg och kompisar och annat. Det finns så mycket nu som de bara MÅSTE göra.
Måste hålla kontakt med kompisar på alla sätt och vis t.ex. Och uppdatera sidor på internet och vara tillgänglig 24 timmar om dygnet.
Klart stressande bara att tänka på.

Måste få i mig lite frukost nu.

/Blommalomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback