Sms-auktionsnoja

Jag läste i Stockholm City www.city.se om en auktion där lägsta pris vinner.
Lät spännande, så jag gick dit och kollade www.bidplayer.se .
Det första mina ögon fastnade på var en bärbar pc!
Jag har ju redan en: min nya fina superdator. Men vi är ju trots allt tre som använder den och gamla Bettan rätt flitigt, så om jag skulle få tag på en ny bärbar för sådär 30 kr, så inte mig emot.
Det skulle förresten vara en perfekt 18-årspresent till Smultron! Hon skulle bli så paff! Tänk att kunna ge en sån i present. Sen såg jag en Ipod, det kunde jag ju buda in åt Hallon och spara tills hon fyller år. Vilka fynd!
Själva auktionen går alltså ut på att den som lägger det lägsta budet som det också är lägst antal budare på, den får köpa den nya produkten för sitt budpris.
Jag budade 4 kr på den bärbara. Tänkte att eftersom de föreslår 1 kr, så är det nog många som bjuder på det, men 4 kr kanske är bra...
Nähä, när jag skickat mitt sms för 15 kr plus vanlig smsavgift, så fick jag svaret att det var för många som bjudit på det priset och medelbud var 60 kr.
Jag funderade en halv tiondelssekund!!! Sen ett nytt bud på 41 kr, lagom ojämnt sådär, inte vet jag. Men det gick inte heller, nu var det tydligen högre än lägsta bud.
Jaha!
Men då visste jag ju att det låg mellan 4 och 41 kr och medel var 60, så jag var bara tvungen att lägga ett sista bud så jag kunde få den där nån gång.
Jag tänkte på 31, lagom ojämnt det också, men så tänkte jag ännu klurigare, att så tänker nog alla, så jag slog till med 30 jämnt! Det var, ja vad var det nu? Kommer inte ihåg, men det var iallafall fel!
Jag kände att jag var tvungen att sluta innan jag blev totalt fast i det där. Det känns ju som om man kommer närmare rätt pris hela tiden, men vad händer om det lägsta priset då blir bjudet av jättemånga, för att de gör på samma sätt? Då höjs väl det lägsta unika budet? Kan jag ändå vinna till slut på mina 41 kr?
Tror inte det.
Jag gav upp.
För den här gången...

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Jag tror bidplayer.com är rena skiten lurendrejeri och dessutom försöker dom lura lotteri ispecktionen.

2006-05-12 @ 10:41:03
Postat av: Jimmie

Jag tror bidplayer.com är rena skiten lurendrejeri och dessutom försöker dom lura lotteri ispecktionen.

2006-05-12 @ 10:41:31
Postat av: Blomma

Ja, jag är nog lurad. Det är rena lotteriet.

2006-05-12 @ 23:44:37
Postat av: Mats

BidPlayer ÄR rent lurendrejeri!
De håvar in pengar utan att leverera någonting.
Kan man gå till ARN mot ett engelskt bolag?

2006-08-10 @ 22:47:36
Postat av: Blomma

Jag tror inte det, men du kan ju alltid maila ARN och fråga: [email protected]

Lycka till och meddela gärna hur det går!

2006-08-11 @ 22:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback