Resfeber

Min och tjejernas resa till Tunisien är mer ångestframkallande än något att se fram emot just nu.

Läste att Danmarks UD rekommenderar att danskar inte ska åka till bl. a Tunisien, så jag ringde Fritidsresor och undrade hur de ser på det hela.
De hade inga notiser om det, så jag vet inte om Expressen eller Fritidsresor har rätt info.
Iallafall frågade jag om resan kan bokas om.
Har du vårat avbeställningsskydd? frågade hon då.
Nej, men jag har det i min hemförsäkring.
Tyvärr, det gäller bara för sjukdom, men våran försäkring gäller ombokning till annan resa!!
Du får bara tillbaka dina pengar om svenska UD rekommenderar att man inte åker dit.

Men herregud!!!
Varför har jag överhuvudtaget den där idiotiska tilläggsförsäkringen på Trygg Hansa om den inte gäller för annat än om man blir dödssjuk????!!!!
Helt idiotiskt!
Den ska jag ta bort!

Nu har jag ett par månader på mig att fundera på om jag ska avboka resan och förlora 2700 kr, och boka en ny resa, eller åka ändå.
Även om UD inte varnar, så kanske inte muslimerna gillar blondiner längre :-(
Något att tänka på framöver alltså!


/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback