Resa till farligheter?

Jag börjar fundera på hur smart det är att åka till Tunisien i sommar.
Danskarna har ju retat upp muslimerna lite grann...
Men nu har jag redan betalat anmälningsavgiften.
Hoppas det lugnar ner sig tills dess.

Jag förstår faktiskt inte varför de blir så vansinnigt upprörda.
Hade det varit nån svensk som känt sig vanhedrad, så hade han satt sig och skrivit en arg insändare till den tidningen och sen känt sig rätt så nöjd med sig själv. Och glömt det till veckan därpå.

Men vi har ju lite olika inställning till religion har jag förstått.

Var vänner hela världen tack!
Ha vilken gud ni vill, det ska väl ingen annan bry sig om.

Nu hoppas jag ingen blir uppretad av mitt lilla inlägg, jag bara tycker religionsfriheten ska kunna efterlevas och även tryckfriheten.

Och så vill jag ha det trevligt i Tunisien.

/Blommalomma






Kommentarer
Postat av: chifo

Hej...

jag förstår inte varför blandar du Tunisien i det här,det är faligare att åka till Turkiet än till tunisien,håll dej till fakta...la Tunisie c est la Tunisie setout....

2006-02-06 @ 22:01:23
Postat av: Blommalomma

Ja du,
Jag blandar in Tunisien enbart eftersom det är dit jag ska åka i sommar. Och så börjar jag undra om det kan bli oroligheter även där eftersom de är muslimer. Inte värre än andra ställen, men det är ju dit JAG ska åka, så då oroar jag mig ju mer över det förstås!
Hade jag bokat resa till Turkiet hade jag oroat mig för det.
Visst finns det farligare ställen än Tunisien att åka till, men dit ska inte jag som tur är.

2006-02-07 @ 08:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback