Plötsligt händer allt!

Fjällen imorgon bitti var det tänkt!
Kom hem nyss.
Ingen hemma.
En dotter har packat, men det är inte hon som ska med imorgon.
En bil kan inte längre följa med för jag blir visst faster 6 veckor för tidigt!!
Min bil har inga dubbdäck och i fjällen är det isiga vägar.
Däckfirman var inte öppen.
Vad kostar nya däck?? Inte med i min budget för den här semestern precis!
Smultron med kompis kommer upp med bussen på måndag.
Alltså på hemvägen blir vi.... 7 stycken + skidor och packning i en vanlig personbil!!!!!!
Det är ju förstås omöjligt.
Måste skaffa bussbiljetter hem till tjejerna.
De får släpa några väskor själva så går det nog.

Ska bara packa resten, hämta skidorna i källaren, laga middag, dra igång diskmaskinen och sen var det kanske inget mer?
Jag hinner nog med lite tv-tittande också.
Och vattna blommorna.
Och lämna nyckel till marsvinsvakten.
Och lägga locket på brunnen...
Nej visst nej! Det gör ju Smultron på måndag :-)

Det är möjligt att det blir en bloggfri vecka framöver. Om jag inte dyker på nån liten lockande dator i nån fjällstuga nånstans...

/Blommalomma



Kommentarer
Postat av: Milla

Ha så skönt där i fjällen! Men oj, var det blivande modern som skulle med till fjällen?!
Få inte datorabstinens...brukar vara svårt, men numera finns det ju datorer överallt ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback