One to go

Hallon är hemma ikväll.
Och i natt får jag hoppas...
Ingen utsmygande på nätterna tack!!!
Hon tar det med ro. Förstår ju själv att det inte var så smart det hon gjorde igår.
Kompisens pappa ringde idag igen och berättade lite mer skojsiga detaljer från igår som jag inte visste.
Hm hm!! Vi får nog hålla stadig kontakt med hennes föräldrar.

Inspirerad från Commander in chief och filmen som vi precis såg på tv: En prinsessas dagbok, så tror jag att jag ska skaffa mig en livvakt åt min minsting!
En som hökar över henne hela tiden. En till storasyrran också förresten. När man nu ändå håller på och önskar!
Borde man inte ha rätt till det som förälder?
Finns det inte nåt livvaktsbidrag man kan söka?
Annars borde det införas!!!
Alla över tolv skulle ha en livvakt som smög efter dem när de gick utanför sitt hem.
Tänk vad många arbetstillfällen det skulle skapa!!!
Fast inte så glada barn kanske :-(
Men desto nöjdare och lugnare föräldrar :-)

Smultron kom iallafall hem innan jag hann somna igår kväll. Skönt att inte allt kommer på en gång.
De brukar inte vara struliga båda två samtidigt.
Nu är hon förstås på fest.
Så en hemma, och en ute på byn.
Värre har man haft det!

/Blommalomma










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback