Mamma är bäst, ingen protest!!

Kom just ihåg vad Smultron sa till mig igår.
-Mamma, du kan väl fixa jobb till mig?
-Tyvärr går inte det, för de tar inte in nån direkt efter gymnasiet (utom gamlingar som jag då!)
Då säger hon, som om det skulle vara lösningen på allt: -Men JAG är ju DIN DOTTER!!!!!!
Tänk vilka höga tankar hon har om mig ibland.
I mitt företag jobbar många många måååånga människor, men bara man är min dotter så går det ju att fixa tror hon! =) Gullunge!! Mamma är bäst! Visst!!

Nu ordnade det sig faktiskt så att hon fick det där jobbet hon klurade på.
Så nu sprudlar hon omkring och sjunger nån sorts gospelliknande kraftfull sång med egna ord till, typ: JAG HAR FÅTT JOOOÅÅÅÅOOOBBB!!! Tralalalalalaaaaa!!!! JAG HAR FÅTT ETT JOOOOOOOOBB!! YEAAH! YEAHH!!

Tänk att det är så upp och ner. Hon är verkligen sol eller illans mörker, aldrig nåt mittemellan lagom. Hon är aldrig tråkig min Smultrontjej! (men lite halvjobbig ibland...)

Och jag kom iväg på ett Friskispass ikväll, nyss tillbaka därifrån.
Det var faktiskt kul! Tänk vad en del ledare kan göra så man tycker det är roligt!! Sist jag var där höll jag på att gå därifrån av leda. Jäääätttesegt och tråkigt! För låååångsamt allting. Jag vill ha snabba ryck! Kul och fartigt så man inte ens hinner känna att det är jobbigt! Det här var jobbigt! Kommer få träningsverk imorgon. Det är bra.

Jag halkade som på ett bananskal på parkeringen på väg till passet. Flög som en vante och landade mitt på rumpan! Smått paff satt jag där och kände att jag hade rätt ont i armen. Satt kvar en liten stund och kände om jag var hel. Men det var nog ingen fara. Några armhävningar på det, och armen verkar vara som ny igen! :-)

Nu är Smultron galen igen. Arg som ett bi för att jag loggade ut henne när hon gick och duschade.
Vad säger man?
Håhåjajaaa, kanske passar bra.

/Blommalomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback