Liten fönsterlampa

Liten fönsterlampa
Den här lilla lampan valde Hallon till sitt fönster.
Mini-Glob heter den.
Väldigt fin skulle den nog bli i hennes rum.
På förpackningen står att det är en fönsterlampa.
Jag tar för givet att såna lampor ska hänga i ett fönster, men varför är då kontakten till taket?
Nu syns inte det så bra, eftersom jag var tvungen att skruva isär hela lampan och försöka byta kontakt, men det var en sån där liten ynklig kontakt som bara passar till taket.
Där har hon ju redan en annan lampa.
Det var visst inte meningen att man ska skruva isär den här lampan. Allt är liksom klistrat och omöjligt att komma åt utan att ta sönder nåt.
Så kontakten tog jag sönder!
Alltså bara för att kunna sätta dit en annan bättre kontakt, den finns också med på bilden nånstan i härvan.
Men det gick inte så bra...
Jag tar med den till pappa istället och ser om han har nåt som passar.
Men jag gör det inte så gärna!
Jag vill helst fixa sånt själv! Inte vara nån hjälplös stackare som måste ropa på nån manlig elexpert!
Inte för att man behöver vara så händig med el och annat sånt för att man är man.
Ett tydligt exempel är min Särbo!
Men bara för att jag sagt A, tänker jag inte säga B. Han slipper bli utlämnad med sina ohändigheter för den här gången...


Lampfixare
/Blommalomma







Kommentarer
Postat av: MiaMaria

Jag råkade ut för exakt samma sak för en månad sedan. Fick knipsa bort kontakten och montera på en vanlig...nedra knäppt!
Hittade förresten din blogg, när jag sökte på jämnåriga här i Stockholm. Hej från Södermalm!

Postat av: MiaMaria

Ja, den där termosen är tydligen viktig. Min 16-åring fick dock inte med sig någon ;-). Någon ordning måste det ju vara.
Det är inte så farligt med 4 tonåringar. Inte så länge de håller sig på sitt våningsplan.*asg*
Hälsn.
MiaMaria

2006-02-05 @ 22:18:21
URL: http://miamaria.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback