Gullepluttar

Mina älskliga små flickors konversation nyligen:

Hallon, lite surt: -Jag vill ha datorn nu. Du har haft den hela kvällen.
Smultron, smått chockad och förnärmad: -NÄÄÄÄÄEEE, JAG HAR INTE ALLS HAFT DEN HELA TIDEN!!
Hallon, mer bestämd, aningen surare går mot datorn och säger: -Men du hade den hela tiden när jag var och tränade!
Smultron, smått panikartad: -NEJ!!! DU LOGGAR INTE UT MIG!!
Hallon struntar i sin systers ilska (hon är ju van), och börjar ändå göra nåt vid datorn.
Smultron rusar fram och knuffar bort syrran: DU FÅR INTE LOGGA UT MIG!!
Hallon, lite lugnt: -Jag loggar inte ut dig.
Smultron blir knappast lugnare av syrrans lugna röst, snarare argare eftersom Hallon inte blir lika upprörd.
Smultron sätter sig och knattrar. -DU FÅR INTE LOGGA UT MIG, JAG SKA DUSCHA SNABBT OCH SEN SE PÅ DESPERATE HOUSE WIVES!
Hallon: -Men DÅ måste du logga ut!
Smultron: -Jag ska logga ut! DU SKA INTE GÖRA DET! Jag måste bara skriva....
Hallon har nu fått nog: -DU MÅSTE LOGGA UT NU!!! J***a.... osv.
Sen "SMÄLL" i dörrar, svordomar och ilska som dallrar i luften.
Det var liksom inte slutet, jag kommer inte ihåg allt, men fula fula ord skallrade runt väggarna.

Jag trodde Desperate house wives var för desperata hemmafruar, inte för tonåringar som tror de äger världen!!

Nu kom Smultron in och skulle kolla lite på sin MSN medan jag bloggar.  Hon tittade väldigt skeptiskt på mig: -Vad skriver du egentligen? Säkert massa om oss!
Jag, väldigt lugnt: -Jag skriver bara lite dagbok.
Smultron smått hotfullt muttrande: -Jag ska hitta den där bloggen!

Jag rensar cookies och tidigare och filer varje gång jag kommer ihåg det, så hon hittar nog ingenting. Tålamodet tryter nog innan dess...

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback