Fika på stan

Hemma igen efter en vinterpromenad i stan med min gamla barndomsvän.
Vi provade jeans.
Ska det vara så stora fickor som når nedanför rumpan?
Vet inte om det är så smickrande för figuren direkt.
Och så stuprör igen.
Fast det finns ju massor att välja på. De som inte är stuprör reas ut.
Jag är väl lite gammalmodig kanske, men jag vill inte gärna köpa jeans som är så slitna så det är hål på ficksömmarna bl.a. Jag brukar slita rätt så bra på dem ändå.
Det blev inga jeans till mig, men ett par till kompisen. Utan hål!

Vi fikade och bekymrade oss över alla småbarn som måste hänga med och fika vareviga dag. Nån gång ska de väl tåla, men vissa verkar fika mest hela tiden med sina småttingar. Inte så kul för dem, de behöver ju krypa och springa och klättra.
Fast jag vet, jag har ingen aning om hur mycket de bebisar vi såg, brukar fika :-)
Men man kan väl sitta och tycka massor på ett fik utan att nån behöver veta nåt. Fast nu har jag ju avslöjat det...
Och så sitter de flesta bebisar i vagnar vända med ryggen mot föräldern. Tydligen för att föräldrarna tror att ungarna ska tycka det är för tråkigt att titta på sin mamma hela tiden. Fast de ser väl annat också, inte bara sin tråkiga (?) mamma, utan också folk som passerar, folk de möter, bilar, allt ser de ju fast från andra hållet.

Egentligen bryr jag mig inte om vad de gör, men som sagt, sitta och skvallra om folk man ser, är ju halva nöjet med att gå och fika.

Och förstås så snackade vi om förhållanden.
Men vad vi kom fram till kommer jag inte avslöja...
Mer än att det är knepigt med förhållanden.

/Blommalomma






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback