Ska Fugeln få lyfta nu då?

Discovery red

Ska det bli andra gången gillt för Fuglesang?
Ska han få åka till månen?
Ska det bli i natt?
Ska det bli från Sergels torg???
Om drygt tre timmar vet han.
Men då sover jag nog som en stock, så jag får höra det imorgon istället.
Jag är egentligen inte alls särskilt intresserad av rymden och stjärnor och planeter och astronauter, men nu när en svensk är med så kan det vara lite kul att se hur det går.
Kanske han sätter en liten svensk flagga på månen!

/Blomma

061219: Jag hade FEL information, så här kommer uppdatering i efterskott:
Han skulle ju inte till månen, Fugeln.
Det var bara som jag trodde.
Jag tog för givet att om man åkte upp i rymden och det blev ett sånt ståhej, då var det månen som var målet.
Men jag hade FEL!
Han skulle också promenera i rymden, och var gör man det om inte på månen?
Jo, på nån gammal rymdstation.
Så jag hade ännu mera FEL!
Men nu är det rättat.
Tre rymdpromenader har han hunnit med, eller det borde kanske heta rymdklättringar, för så mycket promenerande blev det inte.

Kommentarer
Postat av: Marita

Ja visst är det lite spännande även om man inte orkar sitta uppe och titta. Om det blir avfärd inatt så lär man få se det hundra gånger på teve imorgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback