Nej, nej, nej, jag testar, nej nej nej

Jag kan inte värja mig mot alla försäljare som flyger på mig.
Var jag än är dyker de på mig.
Är jag hemma ringer de!
Jag får aldrig vara ifred, och ändå har jag anmält mig till Nix. Alltså är det bara företag där jag redan är kund som ringer.
För då vill de att jag ska bli ännu mer kund hos dem. Har jag TV hos Comhem, vill de att jag ska skaffa  bredband och telefoni där också t.ex. Precis just det gick jag på.
En trevlig kille ringde och pratade. Och jag ifrågasatte. Han svarade. Och jag försökte värja mig. Men han hade så bra svar på allt, så till slut hade jag inga motargument längre. Och då åkte jag dit. Jag var fast. Jag pratade in ett muntligt avtal på telefonsvararen tillsammans med den trevliga försäljaren.
Neeej!
Jag ville ju inte det.
Varför blir det alltid så här?
Så idag ringde jag och avbeställde. Det gick ovanligt lätt. Som det verkar. Jag får väl se när mitt nuvarande bredband stängs av, om det gick så lätt att avbryta avtalet, eller om det hänger kvar där i bakgrunden, och bara väntar på att få smälla till.
Jag vill egentligen inte byta bredband, men i området installeras riktigt bredband snart, och då kommer inte mitt nuvarande att fungera längre. Jo, i telefonjacket förstås, men det vill jag inte ha om jag kan få bättre och snabbare. Och då menar jag inte genom TV-kabeln.
Nej, jag vill kolla runt och bestämma mig själv! Inte bli påprackad nåt genom telefonen.

Det som är värre, är att jag inte kan få Comviq att fatta att jag blivit lurad.
De lovade att inte spärra mig.
Det var också en försäljare. En som slängde sig på mig, när jag kom fullpackad med kassar med glass och annat som jag måste hem med snabbt. Tungt var det också.
Då! just då måste den envisa unga försäljaren tjoa på mig. Jag svarade så lättat tillbaka. Det behövs inte. Jag har redan Comviq! Och så hastade jag vidare.
Men på en microsekund var han redan framför mig och stoppade mig!
-Men du kan få mycket bättre abonnemang! sa han.
-Nej, då det behövs inte, försökte jag.
-Hur mycket ringer du för i månaden?
-Ja, kanske 400 kr svarade jag, och försökte gå vidare.
-MEN DET ÄR JU JÄTTEMYCKET! sa han och spelade förskräckt! Du kan absolut få mycket mycket billigare abonnemang om du byter.
-Nej nej nej, jag vill absolut inte hålla på och låsa fast mig vid något. Jag ska snart köpa ny telefon, och då behöver jag ha ett olåst abonnemang.
-Det blir ingen låsning, ingen hangup alls. Bara billigare.
Ja, inte kunde jag säga nej till det.
Det är ju så. När jag inte kan argumentera längre, då är jag fast.
Jag måste sluta svara i fortsättningen, för nu ÄR jag låst i ETT HELT ÅR TILL!!! hos Comviq.
Och jag som bara sa ja för att få komma därifrån!
Jag blir tokig.
Kundtjänst hjälper inte alls. De bara ber mig återkomma. Som om det skulle bli bättre en annan dag. Va?
Hon jag pratade med idag sa att mitt abonnemang var låst i ett år.
Ja, det visste jag ju.
Då ville jag se avtalet, som gjorde att de kunnat låsa mig.
Men det hade hon inte.
Nej, men om ni inte har något avtal, kan ni ju inte binda upp mig!!! Då har ni ju gjort fel??!!
Kundtjänstmänniskan blev nervös och sa att hon inte kunde komma in i systemet längre, och att jag skulle återkomma imorgon!!!
Va??
Snart ringer jag reklamationsnämnden!
Om någon som jobbar som aggressiv mobilförsäljare ute på stan, kontaktar mig igen! Då kan jag inte lova vad det blir för konsekvenser!!!
(Fast det värsta jag lyckas med är väl att stirra ilsket på dem!)

Jag måste verkligen lära mig att säga nej även när argumenten tagit slut!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej Blomma!
Ett tips till mobilhetsarna är att när de frågar vad ringer du med? Så svarar jag att jag har jobbmobil med företags abonnemang. Det har jag inte men jag får vara i fred. Har också lite svårt att säga nej när argumenten är slut. Till de som ringer hem svarar jag bestämt att jag har redan bytt 400 gånger och har bestämt mig för att INTE byta igen. Tack!, och snabbt på med luren. Inte så trevligt men effektivt.

2006-12-19 @ 08:59:49
Postat av: Micke

Akta dig för ComHem, tjänsten är dålig och kundtjäns går ej att nå http://www.konsumentforum.se/16/comhem-kundservice/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback