Konst(ig) advent

Jag är helt slut!
Det är jobbigare än man kan tänka sig att gå på kurs en helg och vara aktiv.
Och det även fast det var en rolig kurs och tiden bara flög iväg.
Efter det konstnärliga var det ju bara att åka hem och fixa käk.
Sen uppvisning av mina tavlor för tjejerna. De tyckte nog en del var rätt fina, fast vi tyckte inte samma tavla var bäst. Men så är det väl med konst (om jag nu vågar kalla det konst).
Efter middan, ut med sopor och källsorteringsgrejer och ner i källaren för att hämta upp adventsljusstakar och annat adventigt.
Nu är grejerna på plats. Ja, utom slingorna på balkongen. De får vänta! Först kanske jag borde kolla hur många lampor som funkar. Det lönar sig antagligen att köpa en ny slinga i år istället för nya lampor.
Nu orkar jag inget mer.
Tänker sätta mig i soffan och slöa.
Jag fattar inte att lite måleri kan ta så på krafterna. Fast det är väl koncentrationen.
I soffan ligger en halvdöd Smultron som nog sovit för lite i helgen.
Hon har spridit en fin liten röra omkring sig.
Den ska hon ta undan sen.
Alltid detta SEN!
Ska jag behöva hota henne med nåt?
Eller locka?
Borde inte behövas när man är 18 år.
Jag får väl sätta mig i skiten utan att bry mig om det, och vänta in SEN.
Jag hoppas det blir ikväll, för jag tänkte tända adventsljus och mysa lite, med lussebullar och kanske lite glögg.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej Blomma!
Jag blev så full i skratt när jag läste om detta SEN. Jag tror ALDRIG att det hänt att någon av tjejerna har sagt javisst ska jag fixa det och rest sig från datorn, sängen eller soffan för att fixa det man bad dem om på en gång. Detta SEN kan dessutom vara allt från inom en halvtimme till en vecka. Dessutom så måste man oftast påminna en gång till. Mina döttrar påstår att jag kommer att sakna allt stök när de flyttat hemifrån, och förmodligen har de väl rätt.

2006-12-04 @ 09:52:53
Postat av: Blomma

Ja, det blir nog fruktansvärt tyst!
Och det är faktiskt roligare att städa om det syns, än att pilla bort några dammkorn som ingen sett. Iallafall efteråt!

2006-12-05 @ 21:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback