Julvänliga människor

Kom just hem från sista (?) lilla shoppingrundan före jul.
Jag tog den först, så käkar jag frukost nu efteråt. Allt för att slippa värsta ruschen. Ändå var det mycket folk. Knappt man fick parkering.

En liten man kom in på H&M och frågade vänligt om han fick ta några kartonger. Ja, ta du, sa kassörskan.
Ja, för jag fick såna där tvådelade, sa mannen, men det var ju ingen bruksanvisning med, hur man skulle få ihop dem. Så därför kanske jag kan ta några såna här istället?
Man skulle vika ihop dem, sa kassörsan, men du får gärna ta de där istället.
Det var så vänlig stämning. Ingen var spydig eller sarkastisk. Bara vänliga ord. Vänlig ton.
Undrar om det är för att det är jul?
Så borde alla vara alltid.
Jag är väl inte alltid den bästa förebilden, men jag ska försöka bättra mig.
Om man själv är glad, så blir lätt de omkring en också gladare. Det är så lätt att glömma.

Hallon har inte gått upp än!
Sånt kan göra mig galen.
Men nu ska jag skärpa mig och kika in och säga nåt snällt till henne.
Sen käka min sena frukost innan jag börjar tjata.
Och har jag tur behövs det inte längre!

/TjatmosterBlomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback