Harmoni

Smultron, min 18-åring och jag satt och åt lax och quinoa, skagenröra, broccoli och körsbärstomater idag. Gott och nyttigt! En ovanligt bra kombination tycker jag.
Hon pratade om en kompis som julpyntade så otroligt mycket.
Jag tittade mig omkring. Jaadå, ganska juligt. Lite lagom så här tidigt.
Sen såg jag upp på gardinerna!
Jag borde byta till juligare gardiner!
Kom ihåg mina tråkiga gamla julisar, och ville inte alls hänga upp dem.
Så jag ringde min goda vän och granne, hon är alltid pigg på en tripp till Ikea, så vi var där på två röda.
Köpte julgardiner och fyra nya glas. Endast 82:50.
Ikea är verkligen bäst.
Så nu syr jag på mina gardiner.
Fick bara ta en paus och rusa ner till närbutiken och köpa mer tråd.
Men nu är jag på G.
Snart har vi det rött och juligt här hemma i köket.
Jag syr gardiner och Smultron pluggar.
Kan man ha det mer harmoniskt?
Bäst att njuta av nuet.
Käka lite pepparkakor och bara må bra.
Livet är faktiskt härligt ibland! (jag menar det alltså! jag går inte på droger! Jag är bara glad idag)

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Milla

Alltså jag var på Ikea i fredags. Och där fanns inte en julgardin?! Kan jag missat dem? Hur gick det till?

Postat av: Blomma

Det var bara vanligt rött tyg med vita rutor på. Jag sydde själv. Tyget kan ha hetat Gerda, men jag är inte säker. Fanns rött med vita rutor eller vitt med röda rutor. Lite Carl Larsson-stil kanske.
.
Jag kan inte blogga nu. Fel på webblogg. Så jag kommenterar istället.

2006-12-13 @ 21:24:02
Postat av: Blomma

Ikeatyget hette Berta, inte Gerda!

2006-12-13 @ 22:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback