En hustomte kanske?

Något har hänt här hemma!
Tvättmaskinen går för jämnan. Och jag har inte satt igång den!
Smultrons rum har rensats på gamla kartonger och annat bråte. Men jag har inte gjort det!
Hela hennes rum är faktiskt städat till slut. Och jag har inte ens sagt nåt.
Jag är förstummad.
Håller hon på att bli vuxen tjejen?
Jag tror det.
Det visar sig med ojämna mellanrum.
Och för varje vuxenryck blir det lite bättre även i svackorna.
Min stora tjej, jag ser en framtid som inte bara innebär att testa gränser överallt.
Det är förstås en del av hennes personlighet, fast om hon kan lära sig att ta fram sin envishet och styrka när det verkligen behövs istället för att trotsa, då kan hon komma långt.
Nu får hon gärna fortsätta att använda sin energi på tvätt, fast tvättkorgen är i stort sett tömd! Gullunge!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback