Vad glad!

Bort med alla negativa tankar om stökiga tonåringar och tråkiga liv. Vad är det för gnäll???
Folk dör men jag och mina älsklingar lever.
Bara det!
Jag har massor att vara glad över:

Jag har två fantastiska döttrar med positivt sinne och hela livet framför sig.
Jag har ett jobb.
Jag har det mesta jag behöver.
Smultron 18 år skrev ett förlåtmigbrev för missad festmiddag. Sååå glad blev jag då.
Hallon har städat sitt rum.
Jag har tvättat 3 maskiner tvätt och klockan är inte ens 12.
Jag har skurat och klockan är inte ens 12.
Jag har troligtvis halva livet kvar.
Jag har en underbar familj.
Jag har en frisk familj.
Jag mår bra.
Min cykel är lagad och växlarna fungerar.
Min bil rullar på så snällt utan att klaga.
Jag har ett hemtrevligt hem.
Jag har vänner.
Jag har min Särbo.
Jag bor i ett tryggt land.

Jag skulle antagligen kunna fortsätta hur länge som helst.
Om man bara väljer att tänka: "vad bra, hon har städat rummet" istället för det tråkiga tänkandet "vad slarvigt hon har städat" så blir alla så mycket gladare.

Positiv idag

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback