Tjockis!

Jag såg på semesterbilderna idag.
Och jag såg så tjock ut. Hmmm. Konstigt. Jag är väl inte tjock?
Samma sak när jag gick förbi ett skyltfönster idag.
Jag såg inte ut som jag.
Men tänk om jag har blivit tjock nu då.
Vägt mig har jag inte gjort på år och dag.
Sååååå.... hur vet jag att jag inte är tjock då?
Det smyger sig liksom på en så när man minst anar det så har man plötsligt gått upp massor!
Jag kommer i kläderna!
Men! De sitter inte så snyggt längre.
Alltså måste jag göra nåt.
Träna t.ex.
Äta nyttigare.
Jag som inte har bantat sen jag var tonåring och trodde jag var tjock när jag inte var det.
Banta tänker jag bara inte göra.
Jag ska försöka använda sunt förnuft och gå gå gå och äta bättre och träna mer.
Och just det! Jag ska ju köpa en cykel!
Förändringens tid är här!

Synd att jag köpte en chokladkaka idag då...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: smultronkiwi

Oj, vad jag känner igen mig!
Det blir ju som det blir under
den förrädiska sommaren.
Träna är bra - när man väl gör det
vill säga. Men cykla det är faktiskt
himla bra. Miljövänligt, smidigt och
dessutom ger det en aningens motion.

Postat av: Blomma

En aningens?! Jag hade hoppats på massor!
Javisst är sommaren förädisk på nåt sätt, men ändå så härlig så det gör inget. Vad är väl ett par kilo ändå? Glass är ju gott!

2006-08-01 @ 23:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback