Kryssning

Min käre Särbo sticker iväg på semester med sina kids snart. Och jag jobbar.
Så jag tänkte köpa en korsordstidning åt honom som han kunde ha på stranden. Han gillar nämligen korsord. Jag ville ha en MANLIG korsordstidning helst.
Men det finns inga! Alla är hopplöst tråkiga.
Alltså själva korsorden har jag ingen aning om hur de är. Jag provkryssade inte i Pressbyrån direkt, men de teman som finns är så trååååkiga.
Jag ville ju göra honom glad och hitta en korsordstidning med musiktema, rocktema eller nåt sånt. Där frågorna handlar om artister, t.ex vem som skrivit en viss låt, producerat nån skiva eller liknande.
Finns det nånstans?
Vet nån?
Nu köpte jag en som hette Kors & Tvärs, med Charlotte Nilsson iklädd krans på huvet. Det fanns en med Timell-tema, men den ville jag INTE köpa. Han skulle nog bara se det som en pik, för han är ingen handyman direkt.
Såg just att det står "Lätta kryss för alla!" på den. Kanske inte helt rätt, jag tror han vill ha lite att bita i!
Ja ja, fast på stranden kanske det är bra med nåt lätt, ifall hjärnan kokar!
Då kan han ligga där på sin handduk och kryssa lite och tänka på mig!
Eller bli uppdragen av uttråkad son, som inte vill sola lika länge som soltokig dotter, för att spela strandtennis och annat skojsigt.
Denna "lilla" son, som man för några år sen kunde dra med på de mest tjejiga grejer med alla våra tjejer, bara han fick ha sitt game-boy med sig. Han satte sig så snällt ner och såg inget annat av världen än sina hoppande små gubbar (eller vad vet jag vad det var, kanske motorsågsmassaker!!). Förnöjd var han iallafall.
Semester tillsammans med alla teenisar har vi lagt av med.
I år blev det jag och mina barn, sen han och hans barn och sen, då ska bara han och jag semestra ihop en vecka. I det soliga Sverige!
Så jag hoppas regnet blåst bort tills dess, det är ett tag kvar.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback