Jag vill ut i världen

Nybryggt rooibos-te och mackor och så lite dator.
Så rogivande att sitta här i min ensamhet.
Precis som den feta Mma Ramotswe i damernas detektivbyrå.
De där böckerna får mig att vilja åka till Afrika.
Nu har jag ju precis varit i Afrika förstås, i Tunisien, men jag har varit lika trångsynt som jag själv tycker att alla amerikanare är om Europa, nämligen tänkt att Afrika som Afrika. What´s the difference? Norr eller söder, Kenya eller Tunisien.
Men självklart är det jätteskillnad, precis som Europeiska länder skiljer sig något enormt åt.
Det är alltså Botswana jag borde besöka då.
Och bli mottagen av någon trevlig och klipskt Mma Ramotswe.

Jag skulle vilja besöka några länder i varje världsdel. Ett litet mål jag har.
Då återstår bara flis då!
Men enligt Alkemisten (läs den!) så fixar sig det mesta bara man har rätt inställning och jobbar mot sitt mål.
Jag jobbar och jobbar, men var fasiken tar alla pengar vägen? Inte ligger de i madrassen iallafall!
Kanske man skulle börja tippa?
Sälja sin kropp?
Hitta ett botemedel mot nån hemsk sjukdom?
Uppfinna något genialt som varenda människa aldrig kommer fatta att de någonsin klarade sig utan?! Jaaa, det gör jag!
Måste fundera lite bara...

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback