Ego teens

Jag är så trött på slöa tonåringar.
Slöa och likgiltiga för allt annat än sig själva.
Det är jag otroligt trött på!
Så fort man ber om nåt så drar de bara iväg och måste träffa nån kompis (röka?!) eller köpa godis (cigaretter?!) eller nåt annat osannolikt oviktigt för alla andra än dem själva.

Jag är så trött på allt de "glömmer": ta bort disk, lägga kläder i tvätten istället för på golvet, hänga upp handdukar, torka bort sina smulhögar, ta bort chipsskålar, ta hand om sina tvättade underkläder, städa sina rum mm mm.

Jag är så trött på att det aldrig går att prata med dem, för har de inte en telefon i örat, så ser de på tv och kan inte annat eller chattar eller är precis på språng.

Jag är så trött på mig själv för att jag blir så trött på dem.

Hur löser man sånt?

Det hälper knappast med att sova bort den tröttheten. Nej tyvärr!
Ignorera skitungarna? Nej nej nej, det blir bara värre!
Skrika? De skriker tillbaka.
Hota? Med vadå? De bryr sig knappast.
Muta? Näe tack!
Uppmuntra? Det försöker jag, men finns sällan tillfälle.
Det måste vara bäst att prata ändå, men det finns ALDRIG tillfälle att prata med dem utan störande moment eller kompisar i närheten.
Jag har inte provat på att lura in dem i bilen och köra till avlägset ställe utan mobiltäckning och få motorstopp! Då kunde man prata några timmar tills jag plötsligt kommer på att jag visst har en reservtank gömd nånstans. Det borde jag prova!

Andra förslag?

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback