Dumsnål

Var det någon som såg en idiot komma gående med en pappmugg igenom halva stan imorse?
Det var jag!
En kaffe latte för 9 kr!!
Vem kan motstå det? Inte jag tydligen. Fast det var lite långt från jobbet måste jag medge.
Om jag skulle köpa från det närmsta lattestället, så tar de 28 kr!! Hutlöst ju!! 
Alltså blev det 9kronorslatten långtbortifrån.
Men med nån km eller så att gå med den där latten i pappmugg med hål i locket, så var det inte alltför smart!
Jag balanserade, och spillde självklart på mina ljusa byxor. Och på handen så det rann sen innanför jackärmen. Den ljusa jackan. Mysigt!
Efter lite spill hade jag full koncentration på muggen, och höll då istället på att krocka med en cyklist som fick nita och jag hoppade till med lite mera spill.
När jag äntligen kom fram till jobbet, och hade försökt badda av mina byxor med en blöt papphandduk som smulade av sig på byxorna och lämnade stora, blöta, pappsmuliga fläckar efter sig, och sköljt ur jackärmen lite lätt, då var latten rätt kall faktiskt!
Snopet. Jag som tänkte lyxa till det och börja dagen med en äkta kaffe latte istället för gammalt sunkigt automatkaffe! Där fick jag allt! Fast det var rätt så gott ändå...

Snåljåpen
/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback