Crescent forever!

Det blev ingen ny eller begagnad cykel.
Jag gjorde som jag inte hade tänkt, lämnade nämligen in min gamla Crescenthäck till fabror cykelreparatören.
Han sa att det här är fina grejer. Den är klart värd att byta däck på. Naven håller i en evighet på såna här cyklar. Naven? Hmm, visste inte att de brukar rasa ihop annars.
Såååå, nu är det bara att vänta och se hur den blir, provcykla lite, och sen kanske jag skulle fixa lite mer om den nu blir bra.

Min cykelfixarkomihåglista:
1. Prova nåt rostätarmedel till de kromade delarna.
2. Skaffa ny pakethållare.
3. Kanske köpa ny sadel, eller sadelskydd. Den läcker nämligen, annars rätt skön.
4. Skruva bort dynamon.
5. Tvätta hela cykeln.
6. Skaffa cykelpump
7. Kanske, kanske måla den.
8. Måste nog köpa 5-56 för att kunna lossa sadeln. Den är fastrostad i nedersta läget och även om jag är kort så skulle jag vilja ha upp den en aaaaaning bara.

Någon som inte vet vad 5-56 är? Ett universalmedel som alla som nån gång haft en gammal bil, varit i kontakt med. Spreja lite här och var så startar bilen. Det är som trolleri!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback