Sol o snö o biologi

Promenerade med Särbo i Tyresötrakten igår, och nåt litet Alby. Inte alls mina trakter, men kul att se nåt nytt.
Det var så soligt och såg så skönt ut, men var som vanligt svinkallt.
Letade lä, hittade inget. Vindarna virvlade runt mest överallt.
Snön låg kvar på en del fläckar i skogen. Tillräckligt mycket för att göra snöbollar...
Och jag som har planterat frön som ska ut på balkongen.
När ska det kunna bli egentligen?
Efter midsommar sa nån till mig idag.
Men vadå? Är det inte sommar före midsommar? Nej, det är väl inte det.
Fast senaste åren har årstiderna förskjutits tycker jag.
Det tycker t.o.m skolorna, för de får sommarlov senare och börjar senare än för några år sen.

Nu ska Hallon korsförhöras för hon har prov i NO imorrn, och den här gången ska hon bannemej inte behöva göra omprov i sitt så fruktansvärt oälskade ämne NO!

Nähä, hon vill inte förhöras, för hon börjar 12 imorrn! Säger hon! För alla lärare är sjuka!!!!! Så hon ska plugga jättejättemycket då! Säger hon!
Ja, varför varför ska man göra nåt nu om det kan skjutas upp?
Varför lära sig av sina misstag?
Suck!
Och ja, jag är mycket skeptisk till att hon börjar 12, men jag kan inte gärna börja ringa lärare nu.

/Blomma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback