Sol i sinnet

Så!
Nu har jag dammsugit. På en fredagkväll!!
Det var grus och smulor och popcornskräp och jag vet inte vad ungefär överallt.
Och Hallons tv var på.
Undrar hur hon tänker när hon bara drar iväg så där.
Hon är ju egentligen hos sin pappa den här veckan, men mellanlandar nog varje dag här för att käka lite mellis, baka en kaka och mumsa i sig, kanske duscha lite.
Bara virvla omkring och strö grejer omkring sig i största allmänhet.

Nu väntar jag bara på att Smultron med vänner ska välla in och käka grill.
Alltså lite käk från grillen blev det idag. Till mig också.
Och sen kommer Särbo och köper nog med sig lite grill han också.
Grillen var nerlagd under ett par månader i vintras och Smultron var förtvivlad.
Nu när den har öppnat igen med ny ägare, så måste hon naturligtvis gynna dem ordentligt!!

En slappfredag blir det som vanligt, fast för ovanlighetens skull lite vin till grillkäket.
Hmmm, jag kan ju låta Smultron få lite om hon frågar, men kompisarna har ju inte fyllt än så de får faktiskt vänta!
De tycker att jag är såååå larvig, eftersom de självklart dricker ändå när de är på fest.
Jag vet det, men jag står ändå på mig.
Om jag ger dem mer, så blir det bara extra mycket, för de fixar det där ändå. På internet eller storabrorsor eller äldre kompisar. Inte lever de så värst sunt bara för att jag inte köper ut.
Men jag tänker inte spä på det hela.

/Blommalomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback