Skicka mig en tonårsnanny!!!!!

Jag är lite trött på att skriva att jag alltid är trött, men vad ska jag göra?
Det är omänskligt att ge tonåringar påsklov, men inte deras föräldrar!!!
Fick inte mycket sömn i natt.
Spring i dörrar, stril av vatten och jag vågade inte slänga in öronpropparna för jag ville först se att Hallons besök gick hem nån gång. Och att hon stannade kvar!
Orkar inte berätta om alla gånger jag vaknade och trodde han gick.
Till slut gick jag upp och sa att nu fick han faktiskt gå hem! (kl 2 eller så, hur kunde jag tro att det skulle funka att vara snäll och låta honom gå själv? Hade han gått nånsin i så fall?)

Jag kände ångest för att gå hem från jobbet idag.
Trött och säkert så mycket stök och skräp hemma så man inte kunde komma in utan att vada fram tänkte jag mig.
Men jag fick en idé!!
Jag sms:ade varsitt litet snällt sms till tjejerna, där jag sa att jag var trött, och skulle bli så glad om de städade lite.
Sen, några minuter senare, skickade jag jättegulliga sms, där jag sa hur mycket jag älskar dem bl.a.
Men jag vågade inte hoppas nåt ändå.
De kanske inte ens var hemma.
Smultron ringde mig på hemvägen och tiggde om kyckling till middag, hon var visst inte ens hemma, så hur skulle hon ha städat.
SUCKAR djupare än den djupaste brunn!!
Men när jag kom hem så var Smultron solig och glad och i städtagen (hon hade nog precis börjat, men det gjorde mig glad iallafall).
Smultron och Hallon hade haft en trevlig dag, delvis tillsammans!
Inget bråk!
Fantastiskt!
Så nu är jag nöjd, än så länge....

Men kvällen är ung.
Smultron har redan dragit, men hon får klara sig. Jag oroar mig inte för henne längre. Hon kommer när hon kommer. Hon är ju faktiskt myndig! Skulle till en kompis en liten promenad bort bara.

Men Hallon! Håller som bäst på att chatta och snacka sig fram till kvällens planer.
Hon tycker hon ska ha samma rättigheter som sin syster.
Och det tycker inte jag.
Kan man ana en konflikt där...
Jag kommer inte på nån annan råd än att binda fast henne.
Måste ha dålig fantasi!
Varför är jag så dålig på sånt här?
Nu drar hon till pojken.
Den fina pojken som hade dörren öppen ett tag...
Suck.
Det lär bli svårt att få hem henne...
Jag måste ha en livvakt!!!
En som hämtar hem henne i tid jämt.
Ja, det är lösningen!!! (Var det bättre fantasi nu eller?)

/Blommalomma









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback