Skål!

Var ikväll hos min goda vän och granne. Teenisarna var ändå ute på sitt.
Vi tog lite kaffe och konjak(!), pratade och pratade och fortsatte med några xider som hennes äldsta son suktat efter sen hon köpt dem. Lika bra att göra slut på dem själva alltså!
Bra att snacka av sig lite. Vi befinner oss ju i samma situation med "barn" i samma ålder.
Fast vi hade inte många lösningar precis!
Mer än att man borde hitta på mer kul själv!
Men man orkar liksom inte riktigt när man vet vad man kommer hem till sen. Fast det får man väl ta.

Tonårsmorsor och farsor som gått igenom några tonåringars uppväxt och lyckats få dem stå på egna ben i egna hem: de är värda all beröm!! Jag beundrar er!! Om några år är jag förhoppningsvis där själv. Då borde jag vara direktkvalificerad som projektledare! Finns svårare projekt? nä, tror inte det va.

* * *

Och bara så ni vet; jag är snål som inte håller Smultrons kompisar med gympadojjer!!! Herreguuuud!!! Jag håller dem med shampo och balsam och O´boy och mackor och middagar och frukostar och gudvetvad! Ska de nu ta mina gympadojjer också?? Va? Vem är då snål kan man undra...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh tack så väldigt mycket. Jag suger åt mig som en svamp av berömmet. Åh jag har ju t o m blitt farmor...det är min kaksmula det;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback