Plantorna tar sig

Idag har jag planterat lite.
Åkte till Plantagen (nähä!!) med min goda vän och granne!
Jag köpte en vit plastbalkonglåda till mina klängväxter och två krukspaljéer som jag satte tillsammans i balkonglådan. Det ska stå på golvet mot en vägg. Det blev också en fjäril på pinne och en vindflöjel! Ja, ja, barnen är stora så det är väl bara att erkänna att de grejerna var till mig själv.

Så nu har jag planterat och planterat. Det enda som får stå ute är penséerna i balkonglådorna och en förgätmigej. Men de stackars klängväxterna, krasse, blomman för dagen och luktärt bl.a. Ja, så står det på förpackningen, så jag är väldigt spänd på vad "bl.a" kan vara för nåt. Ja, alltså de klängväxterna mådde inte så bra ute i blåsten idag. Nära att kola vippen såg det ut som. Så nu får de stå inne.

En fluga väcktes bryskt till liv när jag tog balkongvattenkannan för första gången i år. Det låg en död fluga och annat skräp där i, så jag spolade i lite vatten och hällde ut flugan och skräpet. Det surrade till och så flög den i hög hastighet rakt mot köksfönstret och ljuset. Inte världens behagligaste uppvaknande kan jag tänka mig, när man har sovit en hel vinter.

Smultron har jobbat och Hallon sov hos en kompis och kom hem på eftermiddan. Inget bråk än så länge. Tvärtom. Smultron satte sig vid datorn när hon kom hem och lyssnade på musik. När hon drog igång Moulin Rouge, hann jag knappt blinka, så var Hallon snabbt som en vind bredvid henne och de sjöng för full hals. Ingen sjunger så fint som mina tjejer tillsammans! (Alla kanske inte skulle hålla med...)

En inte så tokig dag ändå!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback