Hjälp! Rökning dödar!

Vad gör man om man ABSOLUT INTE vill att ens barn ska börja röka?
Min mamma lovade att betala för mitt körkort, och om jag nånsin började röka, så skulle jag få betala tillbaka allt!!
Det, och att hon ständigt tjatade om hur illa hon tyckte om tanken på att jag skulle börja röka, gjorde faktiskt susen! Jag kan säga att det är tack vare min mammas outsinliga tjat som jag inte röker nu!

Så jag tjatar och tjatar!
Men då och då luktar de rök, och då och då hittar jag cigaretter.
Jag fattar ju att de tjuvröker eller feströker eller lite till.
Fast Hallon har kanske inte hunnit så långt än vill jag tro.
Enligt mina tjejer röker precis ALLA de känner.
Jag tror faktiskt det stämmer!
Så fort jag ser unga tjejer så röker de!
Hur kan det bli så?
Är det så inne att röka?
Det borde väl minska, nu med förbud på restauranger och 18-årsgräns för att köpa (haha säger nog teenisarna, hur lätt som helst att få tag på ändå).

Några knep?
Egna erfarenheter som förhindrat rökning?
Jag vill ha många många tips!

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Hej och tack för kommentar! Har tyvärr inga toppentips att ge, eftersom jag själv är rökare och även den äldsta röker...! Snacka om skamsen, misslyckad morsa...! Det värsta är att jag tror rökning inte är poppis längre. Men fortsätt tjata du, hoppas du får lite bra konkreta tips av andra! Kram!

Postat av: Mia

Jag lärde pojkarnas pappa röka när jag var femton och han var tjugo. Jag slutade för 15 år sen det gjorde inte han, han kedjeröker som en jävla skorsten. det har nog avskräckt mina mest. Hur fadern doftar..t.ex...grabbar som duschar 2-3 ggn/dag vill inte lukta illa. De har bara feströkt någon gång, jag vill inte direkt veta vad....

2006-04-18 @ 20:35:01
URL: http://tusentankar.webblogg.se
Postat av: Milla

Jag diskuterade rökning med min bror, 23 år. ALLA hans kompisar röker inkl han själv. De flesta har börjat på senare år, dvs inte när de var tonåringar utan i 20 års åldern. Hur korkade får man vara undrade jag. Storasyster 41 år, mossig. Det får de väl bestämma själva sa han, men ALLA röker. Jag tycker det är skrämmande!

2006-04-20 @ 16:20:48
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Blomma

Tonårsmorsa: Jag tror tyvärr att rökning är jättepoppis just nu, iallafall det jag har sett, men det kan ju variera i olika områden. Att de inte fattar bättre!! Synd att din dotter började, men jag tror nog min äldsta är på god väg hon också, tyvärr.
Mia: Lukta illa är bra skrämselpropaganda! Jag brukar påminna om att de får ful och rynkig hy också! Skönt för dig att inte dina killar röker.
Milla: Visst är det så. Alla unga röker! Mossig är nog jag också då. För jag tycker det är så korkat att börja! Alla vet ju hur jättesvårt de som vill sluta har det.

2006-04-20 @ 20:47:15
Postat av: Bob Marley

tobak är ju inget man ska börja med.. själv är jag 15 och rökte förut men sluta innan det var försent.. det var tur :) nu röker jag bara tobak väldigt sällan när jag är med några kompisar och röker vattenpipa :) ...
eller när ja röker cannabis har man ju tobak i

2007-04-19 @ 19:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback