Fylla på Valborg? Helst inte!

Tillbaka från ett styrkefriskispass. Jobbigt värre! Mina armar värkte när jag tvättade håret sen!
Men så ska det va! Så man känner att man gjort nåt!
Köpte lite blommor på Plantagen som vanligt. Man kan ju tro att jag bor i en djungel, men på nåt konstigt sätt är det inte så. Dör de? Nej, de flesta står väl på balkongen, fast idag blev det några gerbera till köket också.

Måste fundera på om jag ska vara spik nykter ikväll ifall nån liten tonårstjej behöver hämtas nånstans. Förhoppningsvis inte på Maria-Pol där de kvällen till ära har rustat med 20 extra sängar.

Smultron ska grilla med kompisar och sen på fest. Hon hade massa vin som hon fått nånstans ifrån. Jag har lite svårt med det där. Hon är 18 och får dricka under vuxens överinseende väl? Iallafall på krogen och hemma med vuxna. Men hon får ju inte köpa så nån har alltså langat. Ganska mycket tyckte jag det var, men de skulle ju vara så många och det var hit nån leverans kommit för vi bor centralt, och sen ska Smultron i sin tur langa vidare till sina 10 kompisar eller nåt...  Fast hur mycket har de själva med sig kan man undra...
Hon brukar iallafall inte dricka så hon mår dåligt.
Inte när hon kommit hem iallafall.
Inte vad jag märkt.
Det är ett litet dilemma, men vem dricker inte när de är 18? Det gjorde jag och det gör nog de flesta.
Om jag totalförbjuder henne att ha vin hemma (gjorde det tills hon fyllt 18), så vet jag ju att de har det nån annanstans och ändå dricker. T.ex i vägverkets(?) sandlåda här utanför hade någon langat en gång. Liiite orutinerat av Smultron, för jag tittade ut och såg att hon blev upphämtad i bil av en kompis brorsa, men hon tittade bara in i bilen, och smet sen iväg runt husknuten.
Gick till den där sandlådan som alltså står nästan precis nedanför vårt fönster på gaveln.
Men tänker hon inte?? Smartare än så måste hon ju vara ändå!
Jag såg från fönstret när hon tog upp en systembolagspåse! ur lådan! smart igen!
Sen tillbaka till bilen och iväg.
Jag ringde förstås direkt på mobilen och sa att det där som hon hämtade i sandlådan dricker hon INTE. Du behöver inte säga nåt till de andra om du inte vill, men du dricker det inte själv! En kort stund låtsades hon som om hon inte visste vad jag pratade om, men sen mumlade hon mmm.
Jag tror inte hon drack det där i påsen. Nåra cider var det visst.

Hallon försöker jag lita på nu ikväll. Hon har skött sig den senaste tiden faktiskt. Blev nog lite skrämd när kompisen hamnade på Maria-Pol för några månader sen, men hur länge håller skrämseln i sig?
Fast hon ska sova över hos en kompis som får vara ute mycket längre. Jag undrar om det finns några tider alls där faktiskt. Fast de har inte varit med om några fyllegrejer eller annat så då kanske man släpper på reglerna.
Jag måste ringa och kolla med de föräldrarna iallafall, innan jag själv går på middag hos min goda vän och granne.
Med mobilen i beredskap.
Och ev. utan vin.
Har inte bestämt mig än...

Beredskapsläge hemma hos

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Bob Marley

oj här har det inte skrivits på länge.. det är synd.. trodde du mena nu på valborg men det fatta ja att det inte var när du sa om du skulle va spiknyker ikväll ;)
jaja hoppas du börjar skriva igen

2007-04-19 @ 19:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback