Bal vintage?

Idag ska det blir av!
Balklänningsspaning!
In till stan med Hallon och kompis och kompisens mamma.
Gulligt av tjejerna att vilja ha med sina mammor.
Jag har letat på nätet efter bra ställen, och de som verkar ok är några second hand-affärer.
Hallon höll inte med.
Hon tycker nog hon är värd nåt bättre...
Men de andra är för dyyyra ju!
Och Axara-känningarna har hon redan ratat. (Jag har inte sett dem själv, men ev. håller jag med)
Det fanns en affär i Adam&Eva gallerian förut som hade massa Axara-liknande kläder, och det skulle kunna vara balklänningar kan jag tänka mig. Det var den stilen, lite för mycket liksom. Och till bra priser.
Men den gallerian är väl helt borta nu.
Var tog affären vägen kan man undra?
Den biten av Drottninggatan går inte att känna igen.
Ett helt hus är rivet också, i korsningen mot Mäster Samuelsgatan.
Tänk att man bara river ett het hus!
Var det så värdelöst så det inte gick att fixa till?
Ska bli kul att se vad det ska bli där sen.

Men IDAG gäller BARA bara balklänningsspaning!

Något jag måste bestämma mig för innan: Ska jag ha bekväma gåskor som jag orkar gå hela dagen med, men känna mig så liten och ynklig i? Eller ska jag ta stövlar med klack och få aningen ont efter ett tag, men känna mig lång och ståtlig (enligt mina mått mätt)?
Klurigt va?
Men det blir nog stövlarna gissar jag, fast inte de med den allra högsta klacken.

På spaning med

/Blomma







Kommentarer
Postat av: Frida Boisen

Det ska bli ett helt megakvarter H&M,-galleria där vid Drottninggatan, där de rivit ett helt hus.
Hoppas ni hittade drömbalklänningen.
För min del blev det stövlarna på dagens shoppingrunda.
Lite ont i foten.
Men klart ståtlig.

Postat av: Matilda

Hittade ni någon klänning?? Har nyss haft samma problem, men äntligen fått tag i tyg o mönster. Men går din dotter i trean?? Fick för mig att hon nyss fyllde 18...

2006-04-23 @ 13:24:38
URL: http://rantala.blogg.se
Postat av: Blomma

Frida Boisen: Jag tog också stövlarna. Ganska mör i fötterna sen, men skotyp hade nog inte spelat nån roll efter en hel dag på stan. Tyvärr hittade vi ingen balklänning. Oftast var de för stora. Strl 34 verkar utdött. Och fanns nån så var den inte snygg. Nu får tjejerna kolla runt själva.

Matilda: Det här gällde lillasyster som går ut 9:an i vår. Nuförtiden har de bal redan då. Iallafall här omkring, men det kanske varierar mellan olika orter.

2006-04-23 @ 19:48:33
Postat av: Matilda

Kom på det sen... Vi hade också bal i 9an. Hoppas ni hittar en till slut ändå!

2006-04-23 @ 22:10:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback