Nybörjarbloggare

Det här blir mitt första inlägg på min första blogg. Spännande! Jag som har tänkt skriva så mycket, men nu vet jag inte vad det kan bli. Jag tänkte vara hemlig, som många andra, och kalla mig Blomma. Det får räcka med så, jag kan inte hålla reda på massa olika namn; riktiga och hemliga och påhittade och jag vet inte vad. Därför kommer de jag babblar om också få fejkade namn. Mina älskade ungar t.ex. Två tonårstjejer som är världens gulligaste, roligaste, snällaste och mest spännande inspirerande, galna, hemska, dumma, skrikiga tonåringar som finns. Som de flesta andra kanske. De får heta Smultron (storasyster) och Hallon (lillasyster) när jag nämner dem.
De far omkring nu och Smultron vill snart ha datorn tror jag, men nu hänger hon tvätt. Ni förstår vilka fantastiska barn jag har :-). När jag kom hem från jobbet var Hallon så glad och tjattrade på om att hon hade plockat ur diskmaskinen utan att jag hade sagt nåt! Jag blev jätteglad, men så började jag fundera på om det var nåt lurt och när hon skulle be om att få gå på fest på en vardag eller nåt liknande. Men inget sånt kom. Det var det fina ikväll. Glada, goa ungar som samsas. Sen bröt helvetet lös och de skrek så snart blir vi väl vräkta! Hur har de lärt sig så många hemska ord som de kallar varandra ibland??!! 
Jag hoppas kunna skriva ofta här. Om annat än mina tjejer också. Men det får bli mer imorrn! Nu ska jag hjälpa Smultron med en finne! :-) Vet inte hur, men det får jag snart se.
Hej så länge!
/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback