Jag blir galen!

Kan de inte hålla sams mina tonåringar? Bråkar och "lånar" saker av varandra hela tiden. Cirkeln är riktigt ond. Måste komma ur den.
Jag tänkte en tanke att de kunde stryka ett streck över allt mellan varandra nu, och börja om. Men det vill inte Smultron, för hon tycker det har gått för långt. Men hur ska de då kunna sluta? Ge igen hela tiden funkar inte. Och Hallon ljuger om att hon inte alls har tagit saker. Jag förstår henne, för Smultrons vredesutbrott kan få den mest härdade att bli rädd. Men ljuga är inte OK. Skulle behöva en akut nanny tror jag. Iallafall känns det så just nu. 
En ljuspunkt såg jag i Metro idag. Några forskare har utvecklat nån nano-produkt, som ska göra att fönster aldrig blir smutsiga och alltså aldrig behöver putsas! Ja tack! Mera sånt! Heja alla forskare!
Ljustpunkt nr två: Jag hittade en julklapp till brorsonen, snart 14. Han har allt den grabben, tack vare en shoppinggalen pappa, och önskar sig alltså inget. Jag hittade en snygg svart pikétröja med en döskalle på. Den blir han nog glad för hoppas jag. Och en bok ska han också få av faster. Ge mig gärna tips.
Måste jobba nu!
/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback