Grubbel och tonårstrubbel

Har varit på landet sen igår. Lugn och ro och snö och julklappsutdelning och julmat och familjespel. Mysigt!

Tittade lite på minnessändningarna om Tsunamin. Det är så tragiskt. Men också hemskt att det måste till någon tragedi för att man ska inse hur bra man har det. Fick tårar i ögonen fast jag själv inte är drabbad, men det är så många andra. Inte minst i Indonesien.

När vi kom hem från landet lastade vi upp massa julklappar och annan packning, och jag stack och parkerade bilen. Kom hem någon minut senare och då var syskonbråket ett faktum igen! Suck! Skrik och bråk och hemska ord till varandra. Redan har de glömt hur glada de var att de hade varann när Tsunami-programmen visades. Måste de råka ut för en tragedi själva för att vara mer rädda om varandra?

Nu är Hallon ute med nån kompis och Smultron tyckte det var sååå hemskt att hon får gå ut överhuvudtaget och att vi inte har någon koll på henne. Ska vi låsa in henne då? Tycker inte att hon har gjort något den senaste tiden som skulle innebära utegångsförbud iallafall. Men det tycker tydligen Smultron. Jag tror hon tycker det är svårt att lillasyster växer upp och i vissa fall nästan förbi henne.

Smultron gick ut nyss för att vara med "småtjejerna" Hallon med kompis. Hmhm, vet inte vad det betyder att hon svängde så tvärt. Är rätt säker på att Hallons kompis röker, så Smultron kanske ville nästla sig med för att tjuvröka lite... Hemskt att jag inte kan tro att det var för att hon ville träffa sin syster. Börjar bli synisk tror jag. Måste skärpa mig. Men ändå vara uppmärksam och inte godtrogen. Då måste man kanske vara synisk iallafall? Vet inte. Behöver gå en tonårskurs tror jag.

Nu är de hemma igen och allt är lugnt för tillfället.

Systrarna är visst vänner igen!

Och jag känner ett hopp om dem igen.

Var rädd om varandra Älsklingsungar!!

/Mamma-Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback