Dum särbo

Ringde särbon om hans beslut över mitt huvud. Han blev mest tyst, sa bara: Ja, det var väl dumt. Trodde det skulle gå bra, det brukar ju gå bra.
MEN INTE DEN HÄR GÅNGEN! Man kan inte bara anta saker. Usch vad arg jag är!

Nu har jag bara Smultron kvar att tas med. Hon kommer bli vansinnig när jag berättar. Tycker att hon hade förtur på att bestämma just den här saken, eftersom hon frågade först. Nu blir han inte populär i hennes ögon. Han har redan gjort bort sig en gång för mycket enligt henne. Varför sa jag inte bara nej det går inte? Jo, för då blir man sedd som en elak häxa som sabbar för de andra (hans dotter bl.a) som han har lovat saker. Usch! Men jag bryr mig väl inte om det egentligen? De kan väl få tycka att jag är en häxa då. Men jag gör det inte ändå. Kan inte vara så elak som han lyckats vara.
Min stackars Smultron får lida för att hon har en mesig mamma.

Du ligger mycket risigt till nu min "kära" särbo.

Ikväll en sur och tvär :-(
/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback